виставка живопису
22 травня в арт-центрі “Галерея ІЛЬКО” відбулося відкриття виставки живопису Володимира ГУРІНА "Чисті уста".
Учасники
Володимир ГУРІН – живопис
Марія ГУРІНА – виконання, фортепіано
Володимир МАШІКА – композитор музичних творівКуратор: Михайло ІЛЬКО
«Дай нам чисті уста,
Святий Іване,
Щоб ми могли своїм голосом свідчити
Про чудеса твоїх діянь».
Це гімн Павла Диякона, ченця старовинного монастиря Монте Кассіно у горах на південь від Риму. 800 рік від Різдва Христова.
Латиною це буде:
Dominus Lord,
Resonare fibris…
До-ре-мі-фа-соль-ля- сі.
Так з’явилися сім нот. Щоб свідчити про чудеса Твоїх діянь, Господи.
esonare fibris – всіма фібрами душі.
Коли дивишся, як грає Марічка Гуріна, відчуваєш, що музика з’явилась як молитва. Сконцентрована, одухотворена. Таке відчуття, що кожну ноту пробує на смак.
Таке відчуття, що то не просто ноти, а старовинний гімн Павла Диякона. Молодий композитор Володя Машіка, якому немає й тридцяти, аспірант Станковича у київській консерваторії, пише абсолютно сакральну музику. Ab ovo – про те, як з’явилися ноти, про те, як почали славити Христа. Сучасне вухо розрізняє вже дванадцять нот – із полутонами, дієзами та бемолями. Дванадцять композицій Машіки – про те, з чого починається Родина. Родина у нас одна – Божій світ. Живемо, поки чуємо цю музику сфер. Поки у гармонії із Світом. Часи наближаються апокаліптичні. Хто знає, що ми почуємо вже завтра?
Батько Марічки, мій старий товариш, Володя Гурін, створив відповідно дванадцять чудернацьких різнокольорових об’єктів. Чудернацьких – від слова чудо. Щоб свідчити про чудеса. Ноти, може, вперше за 1200 літ знайшли своє тіло.
Гурін – абсолютно інтуїтивний художник. Сказати не може, але відчуває кожен звук як колір. Саме про це колись мріяв Олександр Скрябін. Гурін – абсолютно щирий художник. Це відчуваєш у кожному мазку. Мазок – то ж кардіограма. Ролан Барт колись ввів нову категорію – письмо. Один пише роман і засинає, інший – горить. Гурін – горить.
Тріо Гуріна-Машіка-Гурін горить. Горить молитовним вогнем. Чисті уста співають:
Dominus Lord,
Resonare fibris…
Саме не це зараз потрібно вимученому зневіреному світу?
Олексій ТИТАРЕНКО
12 прелюдій для фортепіано
Даний цикл складається з 12 мініатюрних, характерних п’єс, кожна з яких опирається на конкретну ноту темперованого звукоряду і відповідним чином висвітлює її сакральний характер, настрій, об’єм та емоційну наповненість через призму моїх особистих відчуттів. Для вираження свого задуму я користувався синтезом стилістичних особливостей композиційних прийомів. Вибираючи для кожної мініатюри той, який найповніше мав змогу висвітлити сутність моєї мети. Тональністю кожної мініатюри є конкретний звук (який зазначений у назві кожної з 12 прелюдій: “С”, “F”, “B”, “Es”, “As”,“Cis”,“Fis”, “Н”, “E”, “А”, “D”, “G”), який в залежності від природи свого єства за моїми власними відчуттями може мати ладове забарвлення мажору, мінору чи їх синтезу. Будується цикл кварто-квінтовою послідовністю розташування звуків.
У самій збірці відсутні програмні назви для того, щоб дати більшу волю виконавцю для його власного прочитання. Єдиний орієнтир від мене як від автора є опора на сакральність.
Володимир МАШІКА
БІОГРАФІЇ
Гурін Володимир Васильович
Народився 6.02.1964 року,м.Київ.
1975-1982 рр. – РХСШ ім. Т.Г.Шевченко.
1982-1990 рр. – КДХі (НАОМА), живописний факультет майстерня О.М.Лопухов,В.І.Гурін.
1990 р. – вступив до лав НСХУ
.
1992-1995 рр. – аспірантура-стажування КДХі (НАОМА) майстерня Т.М.Голімбієвської.
Виставкова діяльність з 1988 року.
Перелік основних робіт:
Диплом (1990 р.) – «Відлуння Карпат» (полотно,олія).
Диплом (1995 р.) – серія пейзажів «Київські мотиви» (полотно,олія).
«Наприкінці 20-го століття» (1989 р.) (полотно,олія; 130х100).
«Стіна» (1990 р.) (авторська техніка;100х80).
Цикл робіт «Аера» (1990-1992 рр.) (полотно,авторська техніка;120х100).
Цикл робіт «У пошуках Віри» (1993-1995 рр.) (полотно,авторська техніка;200х150).
Цикл робіт «Гербарій почуттів» (1995-1998 рр.) (авторська техніка;150х100).
Серія етюдів присвячена Києву «Київські мотиви» (1988-2016 рр.) (полотно на картоні,олія;полотно,олія).
Диптих «Дівчинка і Бах», «Марійка» (2010-2012 рр.) (авторська техніка;100х100).
«Дівчинка і місто» (2012 р.) (полотно,олія;90х100).
Серія натюрмортів «Мальви» (100х90), «Соняшники» (80х100), «Бузок» (120х100) (полотно,олія) (2013-2015 рр.).
Роботи знаходяться:
Українській Католицький Університет (м.Львів), Дім-музей І.Рєпіна (Росія), Дім-музей І.Кавалерідзе (м.Київ), Державний музей образотворчого мистецтва (м.Севастополь), Державний музей образотворчого мистецтва (м.Запоріжжя),також роботи знаходяться в приватних колекціях міст України та світу.
Приймав участь у Міжнародних і Всеукраїнських виставках та пленерах,має персональні та групові виставки.
Гуріна Марія Володимирівна
Народилася 3 серпня 1998 року,м.Київ.
2004-2015 рр. – навчалась в Київській дитячій академії мистецтв на музичний факультет.
2015 р.- вступила до Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського фортепіанний факультет.
У репертуарі твори Баха, Бетховена, Гайдна, Шумана, Шопена, Рахманінова, Скрябіна, Чайковського та сучасних українських композиторів: Станковича, Скорика, Сільвестрова, Машіки.
Приймала участь та є лауреатом багатох всеукраїнських та міжнародних конкурсів і фестивалів.
Машіка Володимир Володимирович
Народився 7.05.1991 року, м.Ужгород .
2006-2010 рр. – УжДМУ ім. Д.Є.Задора, фортепіанний відділ, клас О.В. Туряниці
2011-вступив до НМАУ ім. Чайковського,
2016 р. – закінчив фортепіанний факультет НМАУ ім. Чайковського, клас професора, народної артистки Л.Л. Марцевич,
2018 р. – закінчив композиторський факультет НМАУ ім. Чайковського, клас народного артиста, професора, героя України Є.Ф. Станковича.
2018 р.– вступив в асистентуру-стажування на кафедру композиції у НМАУ ім. Чайковського, клас народного артиста, професора, героя України Є.Ф. Станковича.
Основні твори:
Дванадцять прелюдій для фортепіано ор.5 (2017)
Токата для фортепіано ор.8 (2017)
Велика соната для фортепіано ор.11 (2017)
Соната для скрипки і фортепіано ор.13(2018)
Соната для двох скрипок ор.10 (2017)
Концерт для фортепіано з оркестром ор.6 (2017)
Концерт для флейти з камерним оркестром ор.14 (2019)
Приймав участь у Міжнародних і Всеукраїнських конкурсах та займав призові місця.
12 робіт до циклу «12 прелюдій для фортепіано» В. Машіки
▶️ Прелюдія №1
▶️ Прелюдія №2
▶️ Прелюдія №3
▶️ Прелюдія №4
▶️ Прелюдія №5
▶️ Прелюдія №6
▶️ Прелюдія №7
▶️ Прелюдія №8
▶️ Прелюдія №9
▶️ Прелюдія №10
▶️ Прелюдія №11
▶️ Прелюдія №12